Historia marki LURPAK®

Duńskie masło zawsze było cenione za jakość i smak. Dlatego w 1888 r. duńscy mleczarze postanowili odróżnić swoje masło od produktów z innych krajów wspólnym znakiem – współcześnie powiedzielibyśmy wspólną marką.

23 października 1901 r. został zarejestrowany „Lurmark®” – znak jakości duńskiego masła. Nadal można go oglądać na każdym opakowaniu LURPAK. Przedstawia cztery skrzyżowane „lury” – bardzo rzadkie instrumenty dęte z epoki bronzu, które stały się symbolami Danii. Od 1911 roku wyłącznie te mleczarnie, które uczestniczyły w rygorystycznym systemie kontroli jakości miały prawo używania znaku „Lurmark® Duńskie Masło” do produkowanego w nich masła.

Tradycyjnym opakowaniem do przewożenia masła były drewniane beczułki. To na nich wypalano znak „Lurmark®”. Rozwój technologii w latach 50-tych XX wieku pozwolił na zawijanie kostek masła w folię lub papier. Na nowym, wprowadzonym w 1957 r. opakowaniu, pojawiła się współcześnie nam znana nazwa LURPAK®.

Nowe opakowanie i nowe możliwości transportu umożliwiły stopniowy wzrost popularności masła LURPAK® poza granicami Danii. Obecnie masło LURPAK® można kupić w około 80 krajach na różnych kontynentach.

Obecnie marka LURPAK® jest własnością Danish Dairy Board, organizacji zrzeszającej duńskie mleczarnie. Jest efektem ponad stu lat tradycji wytwarzania masła najwyższej jakości. Do dzisiaj mleczarnie, w których powstaje LURPAK, w każdym tygodniu przekazują próbki produktów do oceny panelu specjalnie wyszkolonych ekspertów w niezależnym laboratorium. Ścisła kontrola jakości jest gwarancją tego, że masło LURPAK® w Twojej lodówce jest tym samym najlepszym masłem, które cieszy smakiem miliony konsumentów w innych zakątkach świata.

Zapraszamy do odwiedzenia strony www.lurpak.pl